Immunerősítés

egészséges gyermek

Késő ősszel és kora tavasszal válik aktuális témává szülők, gyermekorvosok, védőnők között az immunerősítés témaköre, ilyenkor gyűrűzik be ugyanis minden szülő rémálma, a „betegség szezon”. „Beteges gyerek” alatt azt értem, aki nem képes huzamosabb ideig közösségbe járni, mert 2-3 hetente visszaesik, vagy valami újabb vírusfertőzést szed össze. Lássuk, mit tehetünk a betegség megelőzés jegyében?

Étkezés

Az első és legfontosabb, hogy az immunrendszer felépítése nem a patikai készítmények beszerzésével kezdődik. Ennél jóval alapvetőbb, hogy a gyerekek kiegyensúlyozott táplálkozása biztosított legyen. Egyen mindennap friss, lehetőleg nyers zöldséget, gyümölcsöt és húsféléket. Nagyobb gyerekeknél, akik már magabiztosan rágnak, szóba jöhetnek az olajos magvak is. Kerüljük a félkész, olajban kisütős, vagy csak „melegítős-mikrós” ételeket, lehetőség szerint főzzünk frissen, kóstoltassunk meg vele minél többféle ételt: levest, főzeléket, tésztaféléket, egytálételeket! Igyon kellő mennyiségű folyadékot (teát, gyümölcslevet), vizet és semmiképpen sem cukrozott üdítőket. Egy 2-3 éves gyermek esetében, ezek kifejezetten kerülendő termékek. A megfelelő immunműködéshez elengedhetetlen az optimális bélflóra. Őszi-téli időszakban különösen fontos a megfelelő vitamin, ásványianyag és nyomelem bevitel, melyet a különböző multivitamin készítmények és cseppek alkalmazásával biztosíthatunk. A vitaminokra is (mint mindenre általában) vonatkozik, hogy túlzásokba sem szabad esni, csak a kiegyensúlyozott táplálkozás kiegészítéseként szabad alkalmazni azokat.

Levegőzés és mozgás

Gondoskodjunk a mindennapi friss levegőről, télen is vigyük ki a kicsit, akár hidegebb időben is, jót fog tenni neki a futkározás, motorozás a friss levegőn. Kicsi korban különösen fontos a mozgás, főként a nagy mozgások fejlesztése, ezért kipróbálhatunk vele újabb és újabb eszközöket, mint a futóbicikli, vagy a roller és persze a szánkó. Nyáron pedig szinte kötelező a napi többszöri levegőzés, játszóterezés, hinta, csúszda, homokozó! A kellemes fáradtság után az alvás is jól esik majd neki, ami szintén része az egészséges életmódnak! A gyermekkorban elkezdett rendszeres sport pedig nem csak a megfelelő csontozathoz-izomzathoz járul hozzá, az állóképesség, erőnlét növelésén keresztül döntő szerepe van a fertőzésekkel szembeni ellenálló képesség, és természetesen a későbbi egészség-tudatos életmód kialakításában is.

Az oldalon található információk tájékoztató jellegűek, valamint nem helyettesítik az orvosi konzultációt!

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében, illetve statisztikai célokra sütiket (cookie) használ.
Az oldal további böngészésével ezeket elfogadja.